Αγχώνουν μαθητές και γονείς οι αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα

Αντιδράσεις από καθηγητές, μαθητές και γονείς γύρω από τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

«Το νέο εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, δημιουργώντας νέα δεδομένα για τους μαθητές της Β’ Τάξης Λυκείου αποτελεί προχειρότητα. Το σύστημα δεν μπορεί να αλλάζει συχνά, ανά διετία, αλλά σε βάθος χρόνων δεκαετίας», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕΤ κ. Νίκος Πασχάλης σχολιάζοντας της αλλαγές για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο ίδιος επεκτάθηκε δηλώνοντας ότι σήμερα περισσότερο από ποτέ, μετά και την οικονομική κρίση που ταλανίζει τις Ελληνικές οικογένειες δεν μπορούμε να «παίζουμε» με τις τύχες μαθητών και γονιών, καθώς κάτι τέτοιο δεν βοηθά, αντιθέτως προκαλεί ποικίλα  σχόλια και προβληματισμό.

Οι αλλαγές στο εξεταστικό αποτελούν τις τελευταίες ημέρες το κύριο θέμα συζήτησης σε αρκετά λύκεια, τόσο από τους καθηγητές όσο και τους μαθητές. Μάλιστα, όσο θα περνούν οι μέρες και θα πλησιάζουμε προς τις πανελλαδικές εξετάσεις, τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται, θα είναι όλο και περισσότερο στην ημερήσια συζήτηση.
Οι αλλαγές στο εξεταστικό θα απασχολήσουν και τη σημερινή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΛΜΕΤ που έχει προγραμματιστεί για το βράδυ, με τα μέλη του προεδρείου να κληθούν να καταθέσουν τις απόψεις τους.

Όπως επισημαίνουν καθηγητές το νέο εξεταστικό σύστημα προκαλεί έντονες επιφυλάξεις στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους μαθητές. Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία είναι πως παρά τις υποσχέσεις για κατάργηση των εξετάσεων, τελικά αυτές όχι μόνο καταργούνται, αλλά γίνονται και διπλές. Συγκεκριμένα αλλάζει ο τρόπος εξετάσεων για το απολυτήριο του οποίου ο βαθμός θα μετράει στον γενικό βαθμό εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ από τη δεύτερη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος. Δηλαδή για τα τέσσερα μαθήματα που θα διαγωνίζονται οι μαθητές για το απολυτήριο, δεν υπάρχει μια ενιαία τράπεζα θεμάτων, όπως ίσως θα ήταν το σωστό, αλλά τα θέματα θα διαφοροποιούνται από περιοχή σε περιοχή. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προκληθούν αδικίες, ενώ και οι γονείς θα ασκούν τις δικές τους πιέσεις στους καθηγητές για να μην λαμβάνουν καλούς βαθμούς τα παιδιά τους. Επομένως εγκυμονεί κίνδυνο να καταστρατηγηθεί το αδιάβλητο.

Επίσης για τις σχολές χαμηλής ζήτησης οι υποψήφιοι θα μπαίνουν σε μια διαδικασία που ίσως και να μην χρειάζεται, αφού αυτά τα τμήματα που δεν προκαλούν το ενδιαφέρον των υποψηφίων θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν διαφορετικά από το υπουργείο Παιδείας.


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *