Χαρμολύπη για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας – Έκθεσης των ΕΠΑ.Λ.

Συνδυαστικά και με έντονο άρωμα κριτική σκέψης τα φετινά θέματα, φαίνεται πως δυσκόλεψαν αρκετούς από τους υποψηφίους

Με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας άνοιξε σήμερα το πρωί ο εξεταστικός κύκλος για τους υποψηφίους των ημερήσιων και εσπερινών επαγγελματικών λυκείων, (ΕΠΑΛ), ομάδα Α’ για την εισαγωγή τους σε τμήματα και σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Στα Τρίκαλα λειτούργησαν 2 εξεταστικά κέντρα εκείνα του 1ου και του 2ου ΕΠΑ.Λ. για το σύνολο των υποψηφίων της τεχνολογικής εκπαίδευσης.

Τα ποσοστά αποχής ήταν υψηλά αγγίζοντας το 22.70% περίπου, αφού από τους συνολικά  286 υποψηφίους που δήλωσαν συμμετοχή, προσήλθαν στις εξεταστικές αίθουσες 221 άτομα.

Οι εξετάσεις κύλησαν ομαλά χωρίς να σημειωθούν προβλήματα.

Η έναρξη κηρύχτηκε στις 08:30 περίπου το πρωί ενώ λίγο μετά τις 11 άρχισαν να εξέρχονται των εξεταστικών αιθουσών οι πρώτοι υποψήφιοι.

Διαβαθμισμένης δυσκολίες και πέραν των συνηθισμένων, χαρακτηρίστηκαν από τους εκπαιδευτικούς τα φετινά θέματα των πανελλήνιων εξετάσεων για τα επαγγελματικά λύκεια. Για πρώτη φορά φέτος οι υποψήφιοι κλήθηκαν ν’ αντιμετωπίσουν ένα κριτήριο αξιολόγησης που συνδυάζει τη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία.

Το μη λογοτεχνικό κείμενο, αφορούσε τον επίλογο του βιβλίου τού Yuval Noah Harari, καθηγητή Παγκόσμιας Ιστορίας, με τίτλο: «Sapiens: Μία Σύντομη Ιστορία του Ανθρώπου» και πρόκειται για ένα απόσπασμα χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ως προς την κατανόησή του.

Το, προς εξέταση, λογοτεχνικό κείμενο που δόθηκε στους υποψηφίους είναι το διήγημα «Ειδύλλιο», του Θ. Βαλτινού, στο οποίο ο αφηγητής περιπλανιέται στους δρόμους της Αθήνας με μία νεαρή σκυλίτσα και αναρωτιέται αν πρέπει να την πάρει υπό την προστασία του, παραπέμποντας στον αλλοτριωτικό τρόπο ζωής στα αστικά «μεγαθήρια» και, συμβολικά, στις ανθρώπινες σχέσεις, οι οποίες, συχνά, είναι επιφανειακές και όχι οι επιθυμητές.

Αρκετοί Τρικαλινοί υποψήφιοι εξήλθαν από τα δυο εξεταστικά κέντρα εμφανώς ικανοποιημένοι, ωστόσο σημαντικός αριθμός υποψηφίων δεν έκρυβε τον προβληματισμό του για τη κλιμακωτή δυσκολία των θεμάτων. Αναφορικά με τις ερωτήσεις στα θέματα πέραν της έκθεσης χαρακτηριζόταν βατές για τους καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *