Έκαναν τη διαφορά με 5 έργα οι μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων

Οι μαθητές του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Τρικάλων συμμετείχαν επιτυχημένα στο 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που διεξήχθη στο Μουσείο Τσιτσάνη Τρικάλων

Την προσοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών της πόλης και του νομού κέντρισαν οι μαθητές του 1ου Επαγγελματικού Λυκείου Τρικάλων στην διάρκεια του 9ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Οι μαθητές του 1ου ΕΠΑ.Λ. συμμετείχαν στην εκδήλωση που διοργανώθηκε στο Μουσείου Τσιτσάνη με πέντε έργα και συγκεκριμένα, «Τα robot ρίχνουν penalties», «Μετεωρολογικός σταθμός Arduino», «Sightseeing in my hometown», «Διδάσκοντας Αγγλικά με συσκευές Android» και «Διδάσκοντας Ιστορία της Τέχνης με συσκευές Android».

1.  «Τα robot ρίχνουν penalties».

Οι μαθητές με τη βοήθεια των καθηγητών τους κατασκεύασαν το  robot SHOOTER  το οποίο κινείται και «κλωτσάει» μία μπάλα, καθώς επίσης και το robot KEEPER το οποίο κινείται και γυρίζει ένα βραχίονα προκειμένου να «αποκρούσει».

Η παρουσίαση του έργου έγινε από τους μαθητές: Ιωάννα ΤζιωρτζιώτηΧρήστο Χριστοδούλου και Πέτρο Τσιαφίτσα. Στην ομάδα δημιουργίας των robot συμμετείχαν επίσης οι: Φωτεινή ΧατζηφωτίουΑθανάσιος Τριανταφύλλου, Χρύσα ΚούζαΕυθύμιος Κρικέλης και Βασιλική Καρακίτσιου.

Το robot SHOOTER εξοπλίστηκε με δύο κινητήρες, έναν για την κίνηση και έναν για το σουτ. Επιπλέον, συνδέθηκε κατάλληλα και ένας αισθητήρας αφής. Με χρήση του τελευταίου, ο χρήστης θα μπορούσε να ξεκινήσει την διαδικασία της προσποίησης και της εκτέλεσης του penalty.

Για το robot KEEPER στον επεξεργαστή του συνδέθηκαν επίσης δύο κινητήρες: ο ένας για την κίνηση μπρος-πίσω και ο άλλος για να κινεί αριστερά-δεξιά τον βραχίονα απόκρουσης. Τέλος, με τη λύση ενός αισθητήρα αφής, δόθηκε η δυνατότητα στον χρήστη να ξεκινάει την διαδικασία απόκρουσης. Με το οπτικό περιβάλλον προγραμματισμού των EV3 Mindstorms  που προσφέρει τις απαραίτητες εντολές το robot SHOOTER στέλνει μήνυμα στο robot KEEPER, προκείμενου ο δεύτερος να ξεκινήσει τη διαδικασία απόκρουσης.  

Τέλος, δημιουργήθηκαν και εγκαταστάθηκαν στο robot KEEPER δύο μικρά προγράμματα, τα οποία οι μαθητές-προγραμματιστές ενεργοποιούσαν από ένα κινητό τηλέφωνο Android. Με αναζήτηση στο Διαδίκτυο, εντοπίστηκε και εγκαταστάθηκε η κατάλληλη εφαρμογή EV3 Commander.

 2. «Μετεωρολογικός σταθμός Arduino»

Οι μαθητές του σχολείου, με επικεφαλής τον Θωμά Μηλίτση, μαθητή της  Β΄ τάξης του τομέα Πληροφορικής, κατασκεύασαν μία ενδιαφέρουσα διάταξη. Στην LCD οθόνη της εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο τρεις ενδείξεις: η θερμοκρασία του χώρου σε βαθμούς Κελσίου, η υγρασία της ατμόσφαιρας και η τρέχουσα ώρα.

Χρειάστηκε η δημιουργία κατάλληλου λογισμικού. Οι εντολές του, συγχρόνιζαν τους αισθητήρες και την LCD οθόνη. Ο αισθητήρας θερμοκρασίας/υγρασίας που συνδέθηκε στην πλακέτα του Arduino, τροφοδοτήθηκε με ρεύμα, ενώ έστελνε τα δεδομένα που λάμβανε στον επεξεργαστή του Arduino. Εκτός από τον αισθητήρα θερμοκρασίας/υγρασίας, η κατασκευή του σταθμού περιείχε σύστημα χρονισμού, το  οποίο εμφάνιζε στην LCDοθόνη τον τρέχοντα χρόνο.

Όλα τα υλικά του εν λόγω έργου προσφέρθηκαν από τον μαθητή του τομέα Πληροφορικής του ΕΠΑ.Λ. Θωμά Μηλίτση. Στον ίδιο μαθητή αναλογεί και η δημιουργία του λογισμικού ελέγχου της συνδεσμολογίας.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί οι: Θανάσης Βράντζας, Δημήτρης Καραμπατάκης, Γιάννης ΜπλόκοςΕυαγγελία Κόπανου και Σταύρος Μητσιάδης.

3.  «Sightseeing in my home town»  – «Tα αξιοθέατα της πόλης μου» 

Πρόκειται για μια πολυμεσική εφαρμογή – ιστότοπο ενός ταξιδιωτικού οδηγού για την πόλη των Τρικάλων που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο ευρωπαϊκού σχεδίου Erasmus+με τίτλο: “A European School Around the World”,  με τους χάρτες Google, το πρόγραμμα δημιουργίας εικονικών περιηγήσεων Google Builder Tour (Google Earth) και την εκπαιδευτική πλατφόρμα για τη δημιουργία video quiz “Edpuzzle”. https://esawtravel.wixsite.com/agency

Ο επισκέπτης μπορεί να συνδεθεί στον υπολογιστή ή στο κινητό του τηλέφωνο, και να πάρει πληροφορίες για την πόλη των Τρικάλων, τις τρέχουσες καιρικές συνθήκες και τη δυνατότητα επιλογής ξενοδοχείων σε σύνδεση με το tripadvisor, καθώς επίσης και προτεινόμενες περιηγήσεις και επιλογές φαγητού.                              .         https://esawtravel.wixsite.com/agency/trikala-info

Ο τουριστικός οδηγός στηρίχθηκε στις διαδρομές δύο τουριστικών πακέτων -προσφορών για τα Τρίκαλα, το ένα για την Άνοιξη και το Πάσχα και  το άλλο για Φθινόπωρο-Χειμώνα, με έμφαση στα διαφορετικά πολιτιστικά στοιχεία.
https://drive.google.com/file/d/1fFj23nES8LfioDqEElqzQFTBCBVatUhz/view
https://docs.wixstatic.com/ugd/698f50_a62cef437d264f9480a2aac1722ccb81.pdf

Υπάρχουν δύο επιλογές εικονικής περιήγησης μέσω Google earth και Google Builder Tour. https://esawtravel.wixsite.com/agency/virtual-tours

Κάθε προτεινόμενο σημείο της διαδρομής- αξιοθέατο συνοδεύεται από περιγραφή, φωτογραφίες και προτεινόμενα σημεία ενδιαφέροντος, με συνδέσμους (links) για ακόμα περισσότερες πληροφορίες, όπως π.χ. ώρες λειτουργίας, τηλέφωνα κ.α.

Τέλος υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με τους χάρτες της  Google (Google maps), για να δει ο επισκέπτης πώς ακριβώς θα μεταβεί στο σημείο ενδιαφέροντος.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Χαρά ΡουσουλιώτηΔημήτρης Καραμπατάκης, Θανάσης Βράντζας

Παρουσίασαν οι μαθητές: Ευθύμης ΚρικέληςΘανάσης Σούλτης

4. «Διδάσκοντας Αγγλικά με συσκευές Android»

5. «Διδάσκοντας Ιστορία της Τέχνης με συσκευές Android»

Τα δύο τελευταία έργα είναι ψηφιακές εφαρμογές που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο ευρωπαϊκού σχεδίου Erasmus+ με τίτλο “Power @pp your learning skills” (P@LS)

με τη χρήση της πλατφόρμας AppInventor του MIT για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών εφαρμογών προγραμματισμού συσκευών Αndroid.

Στην αρχική σελίδα της πρώτης εφαρμογής με τίτλο «Διδάσκοντας Αγγλικά με συσκευές Android» ο χρήστης καλείται να διαλέξει επίπεδο δυσκολίας γνώσεων της αγγλικής γλώσσας έτσι ώστε να εξασκηθεί (Easy, Medium, Hard). Γράφοντας τη λέξη και πατώντας “Check” εμφανίζεται μήνυμα λάθους ή σωστού διαμορφώνοντας  το σκορ του παίκτη.

Για τη δεύτερη εφαρμογή με τίτλο: « Η Τέχνη σε Κίνηση» και στόχο τη διδασκαλία Ιστορίας της Τέχνης με συσκευές Android, ο χρήστης καλείται στην αρχική σελίδα να επιλέξει αν θα επισκεφτεί μνημεία για να «μάθει» ή αν θα «παίξει» διαδραστικά με αυτά.

Με την πρώτη επιλογή ανοίγει μια λίστα με αξιοθέατα όπου μέσω της αναζήτησης ή με την ροδέλα κύλισης επιλέγει να επισκεφτεί κάποια από τα μνημεία – αξιοθέατα. Αφού περιηγηθεί, μπορεί να επιστρέψει στην αρχική οθόνη και παίζοντας να ελέγξει τις γνώσεις του.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κατερίνα ΜπαντέκαΘανάσης Βράντζας

Παρουσίασαν οι μαθήτριες: Φωτεινή Χατζηφωτίου, Χρύσα Κούζα

Θερμά συγχαρητήρια σε όλους!

Συνεχίζουμε για το 10ο φεστιβάλ!