Μάθηση-Γνώση-Ψυχαγωγία για τους μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Οιχαλίας

Στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μακρινίτσας ταξίδεψαν οι μαθητές τριών τάξεων του διδακτηρίου και ενημερώθηκαν για την αξία του λαδιού και την πορεία της ελιάς στα βάθη των αιώνων

Ο ρόλος του σχολείου είναι πολύπλευρος. Πρωταρχικός σκοπός η μάθηση και η μετάδοση της γνώσης από τους δασκάλους προς τους μαθητές. Σαφώς δεν στεκόμαστε μονάχα εδώ, καθώς πέραν της γνώσης και της μάθησης το σχολείο έρχεται να συμβάλει στη ανάδειξη της δημιουργίας, του εθελοντισμού, της ψυχαγωγίας, και πολλών άλλων στοιχείων που βοηθούν τα παιδιά να καλλιεργηθούν ως άνθρωποι, λαμβάνοντας τα απαραίτητα για εκείνα ερεθίσματα.

Η γνώση πλαισιώθηκε από τη χαλαρωτική διάθεση της εκδρομής κατά την επίσκεψη των μαθητών τριών τάξεων του 2ου δημοτικού σχολείου Οιχαλίας στο Πήλιο. Οι μαθητές συνοδευόμενοι από δασκάλους και κηδεμόνες επισκέφτηκαν την Μαγνησία, ανηφορίζοντας προς την Μακρινίτσα. Επισκέφτηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της περιοχής για να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα «Μεσόγειος- Ελλάδα – Ελιά».

Το πρόγραμμα εκτός από πεζοπορία στα μονοπάτια της Μακρινίτσας, περιελάμβανε αρχικά το θεωρητικό μέρος όπου οι μαθητές έκαναν μια ιστορική αναδρομή από την 4η χιλιετηρίδα π.Χ. όπου πηγές μαρτυρούν ότι από τότε ήταν γνωστή η χρήση του ελαιόλαδου για φαγητό , φωτισμό, για θρησκευτικούς λόγους σε διάφορες ιεροτελεστίες, για λόγους υγιεινής, σαν καλλυντικό αλλά και στη φαρμακευτική.

Στη συνέχεις επισκέφτηκαν ελαιώνα της περιοχής όπου άντλησαν πληροφορίες για το ταξίδι της ελιάς από τον ελαιώνα στο ελαιοτριβείο και ενημερώθηκαν για όλα τα στάδια της ελαιοπαραγωγής, τη σύνθλιψη του καρπού, την πίεση του ελαιοπολτού και τον διαχωρισμό του λαδιού από το νερό και τα στερεά κατάλοιπα.

Ακολούθησε επίσκεψη στο Μουσείο – ελαιοτριβείο στο Κατωχώρι. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους, είδαν τα μηχανήματα που χρησιμοποιήθηκαν κατά καιρούς και τέλος με ομαδοσυνεργατικά παιχνίδια, κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τα εκθέματα- μηχανήματα καθώς και τη χρήση τους. Τους επισημάνθηκαν οι τρόποι σωστής φύλαξης του λαδιού και η ορολογία του σε σχέση με την ποιότητά του.