Λάτρης των Επιστημών, του Πολιτισμού και της τοπικής Ιστορίας ο Παναγιώτης K. Δαμάσκος.

Η ευρύτερη περιοχή της Φαρκαδόνας έχει να υπερηφανεύεται για τους δικούς της ανθρώπους που έχουν διαπρέψει στο χώρο των Γραμμάτων, των Επιστημών και της Τέχνης. Είναι οι άνθρωποι που μέσα από το πλούσιο έργο τους έχουν καταξιωθεί επαγγελματικά, επιχειρηματικά, αναδεικνύοντας την περιοχή και κάνοντας αυτή ευρύτερα γνωστή.

Είναι οι άνθρωποι που με ζήλο και θέληση, και σε πολλές των περιπτώσεων, χωρίς βοήθεια, πέραν της οικογενειακής στήριξης, κατάφεραν να διαπρέψουν σε κάθε τομέα. Ένας απ’ αυτούς τους ανθρώπους και ο Παναγιώτης Δαμάσκος, που γεννήθηκε στο Γριζάνο, του Δήμου Φαρκαδόνας.

Ένα πρόσωπο με πλούσια μόρφωση και έργο, καταξιωμένος επαγγελματικά και επιστημονικά που αφήνει το δικό του λιθαράκι, με τις ενέργειες και τις πρωτοβουλίες που ανέπτυξε ασχολούμενος κατά κύριο λόγο με την Φιλοσοφία, αλλά και με την τοπική ιστορία και τον πολιτισμό.

Ο Παναγιώτης Δαμάσκος έχει πλούσια ακαδημαϊκή εκπαίδευση. Δίδαξε στην Ιδιωτική και Δημόσια Εκπαίδευση, στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά και σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Από μικρή ηλικία ωθήθηκε στην εξέταση και τη συλλογή ιστορικών στοιχείων γύρω από την περιοχή της Φαρκαδόνας και ευρύτερα του νομού. Θλιβόταν ιδιαίτερα, όταν αντίκριζε το τσιμέντο να πνίγει το χωριό του και τα υπόλοιπα χωριά της περιοχής.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταστρέφονται μνημεία πολιτισμού, που ίσως σήμερα να μας μαρτυρούσαν κρυφές πτυχές της ιστορίας και της δημιουργίας των προγόνων μας. Ίσως και να συγκέντρωναν σήμερα τα βλέμματα της κοινωνίας εν γένει.

Οι προσπάθειές του όμως δεν σταμάτησαν ακόμη και τότε, που κάποιοι επιπόλαιοι, επέμειναν να εξαφανίζουν την παράδοση και τα μνημεία της Ιστορίας.

Αξίζει να σταθούμε στο πλούσιο βιογραφικό και στο επιστημονικό – συγγραφικό έργο του Παναγιώτη Δαμάσκου. Ένα βιογραφικό που θα το ζήλευαν πολλοί και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά της περιοχής μας.

 Σπουδές.

  1. Διδακτορικό Δίπλωμα Φιλοσοφίας. Πανεπιστήμιο Αθηνών. [Αρχαία Eλληνική Φιλοσοφία]

2.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδικεύσεως Διδακτική της Ιστορίας – Πολιτιστική Παράδοση.  Διετούς διάρκειας. Πανεπιστήμιο Αθηνών

3.Πτυχίο  Φιλολογίας.

4.Πτυχίο   Φ. Π. Ψ.

5.Πτυχίο Ψυχολογίας. Άδεια  ασκήσεως επαγγέλματος Ψυχολόγου.

6.Πτυχίο   Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ηρακλείου.

Γ. Διδασκαλία

  1. Στην Ιδιωτική και Δημόσια Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  2. Στα Π.Ε.Κ με την ιδιότητα του Σχολικού Συμβούλου Φιλολόγων στην Α. Αθήνας.
  3. Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών Φιλοσοφική Σχολή, ΠΔ. 407, Εντεταλμένος Επίκουρος Καθηγητής Σε Προπτυχιακό και Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών.
  4. Στην Σχολή των Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, ως Τακτικός Καθηγητής.
  5. Αξιολογητής των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών: α) «Εφηβεία και Ποιότητα Ζωής –Σχολική Ψυχολογία του Εφήβου» β) «Αναγνώριση Αξιολόγηση και Αρμονική Ανάπτυξη των Χαρισματικών Ταλαντούχων Παιδιών και Νέων»

Συγγραφικό   Έργο

Α) Μονογραφίες αυτοτελή έργα.

1.Ο Έρως  στο έργο του Πλωτίνου. Αθήνα 2003,  ISBN 960-91408-4-X.

2.Η Παιδαγωγική του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης Αθηνών. Aθήνα 1998.

ISBN  960-91408-2-3.

  1. Η δουλεία στην Αρχαία Ελλάδα. Οι απόψεις των αρχαίων διανοητών. Aθήνα 2000. ΙSBN 960-91408-0-7.
  2. Ο Επιχειρηματικός λόγος και η ανάπτυξή του στο Λύκειο. Έρευνα. Αθήνα 2002. ISBN: 960-91408-3-1.
  3. Έρωτος παρουσίαση, Αθήνα 2002, ISBN 960-91408-1-5.
  4. Η Αττική Φιλοσοφία. Οι εκπρόσωποί της. Αθήνα 2006. ΙSBN 960-91408-8-2
  5. Θέματα Θεωρητικής και Πρακτικής Φιλοσοφίας. Αθήνα 2006. ΙSBN 960-91408-7-4.
  6. Κοινωνική και Πολιτική Φιλοσοφία. Εκδόσεις Συμμετρία Αθήνα 2009. I.S.B.N. 978-960-266-272-4
  7. Η Γνωσιοθεωρία του Επικούρου. Έκδοση Ένωση Ελλήνων Φυσικών Αθήνα 2011. ΙSBN 978 – 960-9457 – 05 -7

Β. ΑΡΘΡΑ

1.«H  αποστροφή του Σωκράτη προς τους Θεσσαλούς».

Περιοδικό «Φιλοσοφία  και   Παιδεία»,  τεύχος 25 Μάιος – Αύγουστος 2002.

  1. «Η ατομική ιδιοκτησία, η οικογένεια και ο γάμος κατά τον Kant». Περιοδικό «Φιλοσοφία  και Παιδεία», τεύχος 26 Σεπτέμβριος– Δεκέμβριος 2002.
  2. «Τα άτομα με ειδικές ανάγκες στην πλατωνική Πολιτεία»                                       Περιοδικό «Φιλοσοφία και Παιδεία», τεύχος 27 – 28 Ιανουάριος – Απρίλιος 2003.
  3. «Η έννοια της Φύσεως στον Ελληνικό Στοχασμό» Ένωση  Ελλήνων  Φυσικών,  Πρακτικά 5ου  Συνεδρίου Περιβάλλοντος. Ρόδος,  1 – 3 Νοεμβρίου  2002
  4. «Η επίδραση της Παιδαγωγικής παρέμβασης  στο  Σχολικό  Περιβάλλον  και στις ανθρώπινες σχέσεις». Ένωση  Ελλήνων Φυσικών –  Ένωση  Κυπρίων Φυσικών, Πρακτικά 8ου  Κοινού   Συνεδρίου. Καλαμάτα,  17 – 19 Ιανουαρίου 2003.
  5. «Φιλολογική –Λογοτεχνική Ερμηνεία της έννοιας φως». Στην ημερίδα που ήταν αφιερωμένη στην Διαθεματική Προσέγγιση των Μαθημάτων του κλάδου ΠΕ04, που διοργάνωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Πρακτικά Συνεδρίου, Ε.Ε.Φ., Αθήνα 2005,
  6. «Η φύση στην Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία», Περιοδικό  «Ηλεκτρονικός  Φυσικός Κόσμος», της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.  Διεύθυνση  www.eef.gr
  7. «Συμβολή στη μελέτη του μοναχισμού στο Βυζάντιο»

Περιοδικό  «Βυζαντινός Δόμος», τεύχη  10 – 11 (1999-2000) σελίδες 289-327.

  1. «Αρχαιοελληνικές, φιλοσοφικές και λογοτεχνικές επιδράσεις στο έργο του S. Freud». Περιοδικό «Φιλολογική», 90, Ιανουάριος – Μάρτιος 2005.
  2. «Η σημαντική της αλήθειας». Περιοδικό «Φιλοσοφία και Παιδεία», Οκτώβριος –  Δεκέμβριος 2004.
  3. «Η οντολογική ερμηνεία της «ληθείας» κατά τον Πλάτωνα.» Περιοδικό «Φιλοσοφία και Παιδεία». Ιανουάριος – Απρίλιος 2005.
  4. «Η διδακτική της φιλοσοφίας και των φιλοσοφικών κειμένων» Περιοδικό «Φιλοσοφία και Παιδεία», Ιανουάριος – Απρίλιος 2006.
  5. «Η διδακτική των πλατωνικών και αριστοτελικών κειμένων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» Περιοδικό «Φιλοσοφία και Παιδεία», Μάιος – Αύγουστος 2006.
  6. «Το κείμενο της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και η διδακτική του στο σημερινό σχολείο» Περιοδικό «Φιλοσοφία και Παιδεία», Σεπτέμβριος  – Οκτώβριος 2006. [ Το περιοδικό δεν κυκλοφορήθηκε ακόμη. Επισυνάπτω βεβαίωση του Διευθυντή εκδόσεως]
  7. « “O Ἔρως τόκος ‘Eν τῷ καλῷ». 1ο Διεθνές Συμπόσιο Δελφών. « Ο ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ». Πρακτικά Συμποσίου. Αθήνα 2004.
  8. «Βίαιη, επιθετική και φοβική συμπεριφορά των παιδιών και των εφήβων». Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά Σεμινάρια. Προβλήματα Διαχείρισης τάξης. Δεκέμβριος 2007.
  9. «Η παιδαγωγική διάσταση της μουσικής στον αρχαίο ελληνικό φιλοσοφικό στοχασμό» Συλλογικό έργο Ψυχολογία της Τέχνης Α. τόμος, επιμέλεια Αναστασία –Βαλεντίνη Ρήγα εκδ. Πεδίο 2009
  10. «Περί εθνικής ευδαιμονίας: μια φιλοσοφική προσέγγιση Τα Εκπαιδευτικά Ηλεκτρονική Διεύθυνση

http://www.taekpaideutika.gr/ekp_95-96.pdf

  1. Η Δημοκρατία και το δικαίωμα αντίστασης προς αυτήν . Φιλοσοφία και Παιδεία Σεπτ- Οκτ 209
  1. Η διαμόρφωση του ήθους των πολιτών μέσω των Ανθρωπιστικών Γραμμάτων. Πρακτικά 37ου Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Αθήνα 18 – 20 Νοεμβρίου 2010.
  1. «Η Δικαιοσύνη ως Ατομική και Κοινωνική Αρετή στον Προσωκρατικό και Σωκρατικό Στοχασμό» Περιοδικό «Φιλοσοφία και Παιδεία», τεύχος 64, Ιανουἀριος –Μάιος 2013
  1. «Η προδομένη Μήδεια» Πρακτικά 40ου, Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Σπάρτη 7 – 9 Νοεμβρίου 2013, με θέμα: Ευριπίδης ο τραγικώτατος των ποιητών.
  2. «Η αθλητική κατάφαση στην πινδαρική ποίηση και η αμφισβήτησή του». 41ο Πρακτικά  41ου Συνεδρίου Π.Ε.Φ. με θέμα: Η λυρική ποίηση.  Αθήνα 30 Οκτωβρίου -2 Νοεμβρίου 2014.
  3. «Περί Εθνικής «Ευδαιμονίας»: Μια φιλοσοφική προσέγγιση». Περιοδικό Εθνικές Επάλξεις, τεύχος 107, σελ 65 Ιανουάριος – Μάρτιος 2014
  4. «Ο Ιερός Λόχος των Θηβών (379 – 338 π. Χ.). Περιοδικό Εθνικές Επάλξεις Τεύχος 111 σ. 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΡΤΙΟΣ 2015
  5. «Οι αρχαίες Ελληνίδες πρόγονοί μας» Περιοδικό Εθνικές Επάλξεις. Τεύχος 113, Ιούλιος – Σεπτέμβριος 2015